Resterende dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu Resterende dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu

Resterende dagen in Sydney

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Cora

07 Maart 2016 | Australië, Sydney

We begonnen de zaterdag samen met Rachelle en Michael met een heerlijk ontbijt op een prachtige locatie Deckhouse Woolwich aan de haven met uitzicht op de Harbourbridge. Ik had voor het eerst in mijn leven eggs Benedict (yammie) en mama had een heerlijke muesli met banaan en aardbei. Daarna zijn we afgezet bij de Harbour Bridge, hebben deze overgelopen richting de stad. In een van de pylonen konden we naar boven en daar hadden we een mooi uitzicht. Onderaan de brug ligt de wijk The Rocks, met een leuke markt waar we uiteraard hebben rondgelopen. Toen hebben we de Ferry naar Watson Bay genomen (half uurtje varen, heerlijk), daar konden we na een klein stukje door het park lopen over de oceaan uitkijken. Na even relaxen hebben we de Ferry teruggenomen en zijn weer naar huis gegaan.
De volgende dag hebben we de lightrail (soort metro) naar Central Station genomen en vervolgens de trein naar Circular Quai. Daar ligt o.a. Het Opera House waar we omheen zijn gelopen en veel foto's hebben gemaakt. Naast het Opera House liggen de Botanical Gardens. Een groot park met heel veel verschillende bomen en planten. Na een aardige wandeling hebben we St. Mary's Cathedral bezocht, Veel glas in lood ramen !
Toen door Hyde park naar de Westfield Tower (ook wel Sydney Eye) waar we heel hoog over de stad heen konden kijken.

Wat trouwens wel opviel: heel veel trouwerijen in Sydney, we zijn wel 20 bruidsparen tegen gekomen.

Richting Darling Harbour kwamen we een eettentje tegen genaamd The Scary Canary, waar we een heerlijke Rumpsteak hebben gegeten met een biertje/cider. Daarna weer richting huis met de trein en lightrail.

Vanmorgen zijn we door Rachellen en Michael om 7.15 gedropt bij het Marriot hotel in het centrum waar we om 7.30 werden opgehaald door Sydney Great Escapes voor een dagtocht naar de Blue Mountains. We begonnen met een bezoek aan het Featherdale park waar we een koala konden aaien en en aantal Kangaroos. Er waren ook dingo's, flying foxen, wombats en een gigantische krokodil. Toen verder met de trip en na een pitstop bij een winkeltje en een lunch in het Imperial Hotel kwamen we bij Scenic World waar we een tweetal kabelbanen en de steilste trein van Australië hebben genomen en een wandeling door het regenwoud. Toen weer een lange reis terug richting Sydney waar we bij zo ongeveer de verste Ferry werden afgezet en dus bijna een uur op het water zaten richting Circular Quai. Met een andere Ferry en de lightrail kwamen we uiteindelijk weer thuis, waar Rachelle Italiaans voor ons gekookt had. Nu de koffers inpakken en morgen staat om 6 uur de taxi voor de deur om ons naar het vliegveld te brengen. Om 8.45 vliegen we naar Auckland.

We will keep you informed.

Het is ons niet gelukt tot nu toe om de foto's te plaatsen dus dat volgt nog.

• 07 Maart 2016 - 13:24

Ans Gelton:

Zo, dat was genieten! Mijn geheugen is weer volledig opgefrist.

• 07 Maart 2016 - 20:15

W.E.Wentzel:

Dat was een heel verhaal. leuk om te lezen en wat jullie allemaal gezien en gelopen hebben.
    Een goede reis naar N.Z. Pa, Opa.

• 07 Maart 2016 - 21:16

Ineke Smeding:

Hoi Cora en Anneke,
    Geweldig leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken daar.
    Heel veel gezien al in die paar dagen, wat een aktiviteiten.
    Geniet lekker verder en een goede reis naar Nieuw Zeeland.
    Groetjes van Ineke