Reis naar Rotorua en Hobbiton!! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu Reis naar Rotorua en Hobbiton!! - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu

Reis naar Rotorua en Hobbiton!!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Cora

10 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hoi!

Vandaag eindigde onze tijd in Auckland. We werden door Ruth naar de autoverhuur gebracht, waar we een mooie Mazda 3 toegewezen kregen. Tot onze verbazing zagen we dat er geen navigatie in de auto zat dus we moesten op pad zonder precies te weten waarheen. Best lastig!
Erwin(mijn kapper) heeft vrienden wonen in het noorden van Auckland, waar hij een brief voor had geschreven. Deze wilden we graag persoonlijk aan hen geven, maar eenmaal daar aangekomen bleken ze helaas niet thuis. We hebben de brief, met een notitie van ons erbij, daarom maar in de brievenbus gedaan.

Hierna vervolgden we onze reis richting Matamata. Het stadje waar Hobbiton, een deel van de filmset van Lord of The Rings en The Hobbit, is. Het was een mooie reis met prachtige uitzichten, maar we moesten nog aardig letten op het links blijven rijden en de richtingaanwijzer aanzetten in plaats van de ruitenwisser. Best hilarisch wel!
Aangekomen in Matamata hebben we een kaartje gekocht voor Hobbiton en zijn we op de shuttlebus naar de filmset gestapt. Daar aangekomen kregen we een gids en zijn we richting The Shire gegaan. Supergaaf!!! Wat was dat mooi zeg! Alle Hobbit huisjes echt precies zoals ze in de film waren. Een bijna idyllisch dorpje. Het prachtige weer hielp daar ook wel een beetje aan mee hoor. Na daar ongeveer een uur rondgelopen te hebben, kregen we bij de green dragon nog een glas cider of ginger beer. Vervolgens zijn we weer afgezet in Matamata. Geslaagde middag!
Vanuit daar zijn we doorgereden naar ons hostel. Eenmaal gesetteld zijn we nog even wat te eten gaan halen bij de lokale afhaalchinees en nu gaan we nog even relaxen en dan lekker slapen!

• 11 Maart 2016 - 21:14

Odilia:

Genieten van Cora en Anneke.
    Ik ben eigenlijk een beetje jaloers. Ik ben nu bij pa. Ik ga hier logeren en morgen gaan wij samen naar Borne.
    En bedankt voor jullie verslag.

Liefs,

Odilia