Tongariro en omgeving - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu Tongariro en omgeving - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu

Tongariro en omgeving

Door: Cora

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Cora

13 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Daar ben ik weer. Gisteren zijn we dus uit ons hostel in Rotorua vertrokken. We hadden gehoord dat het Redwood forrest erg mooi moest zijn, dus daar zijn we eerst heen gereden (nog in Rotorua). Inderdaad: hele grote sequoia's, eigenlijk import want ze groeiden oorspronkelijk niet in NZ. We hebben een wandeling van een uur door het bos gemaakt en zijn toen via Taupo doorgereden naar Tongariro. We hadden nog geen overnachting geboekt, dus moesten eerst daarnaar op zoek. Eerst naar een informatiecentrum, bleek niet veel beschikbaar in onze prijsklasse. Uiteindelijk dachten we een kamer in een backpackershostel te hebben geboekt, maar bleek maar 1 bed :(. Toen maar doorgereden richting Ohakune waar een airbnb zou moeten zijn (maar wisten niet precies waar en of er plaats was). We zaten al best lang in de auto en ik werd het eigenlijk zat, dus toen we een B&B bordje langs de weg zagen zijn we daar gestopt en gaan vragen of er plaats was. Bleek een behooriijk luxueus onderkomen te zijn, gerund door een van oorsprong Nederlands echtpaar (maar wonen al 35 jaar in NZ). Hij (Karel) had alleen voor de volgende nacht nog een plek (puur toeval, zit anders al maanden volgeboekt) en we kregen korting omdat het een lastminute was. Toevallig was de buurvrouw van de overkant op bezoek, die net een Airbnb is gestart, Haar gasten waren door een auto-ongeluk verhinderd, kwamen een dag later, dus zij had plaats voor ons! Julie is een hele gezellige vrouw, had gelijk thee, wilde ook wel iets te eten maken. En we mochten allebei een eigen kamer !
De volgende dag (vandaag dus) was de grote Mountain Doom dag, dus vroeg op (half 6!) Helaas migraine vannacht dus we moesten maar kijken of het zou gaan. Na een heerlijk ontbijt (ik zelfgemaakte yoghurt, zelfgemaakte muesli, vers fruit mmmm en Anneke toast met gepocheerde eieren) vertrokken we met een rugzak vol boterhammen met pindakaas, fruit en 2,5 l water en veel lagen kleding (en handschoenen en mutsen van Julie) naar het beginpunt van de wandeling. Na ng 2,5 uur waren we op het (voor ons) hoogst bereikbare punt van Mount Ngauruhoe (ofwel Mount Doom uit de Lord of The Rings film). Na nog een stukje richting de Red Crater te hebben gelopen besloten we terug te gaan en uiteindelijk waren we rond half 3 weer bij de auto na bijna 7 u onderweg te zijn geweest! Terug naar Julie om de handschoenen terug te brengen en onze koffers op te halen. We kregen eerst koffie met heerlijke zelfgemaakte appel-kaneelcake, wat praten en hulp bij het zoeken naar een airbnb in Wellington. Daarna naar de andere b&b waar de hottub al voor ons klaar stond! Een waanzinnig grote kamer, badkamer met bad en grote douche, klein keukentje etc. Super luxe! Op dit moment regent het hard, maar tot nu toe regent het alleen 's nachts, dus geen probleem :)
Nu naar bed en hopelijk lekker slapen!

• 13 Maart 2016 - 16:04

Ineke Smeding:

PPFFF wat een reisverslagen, schitterend om te lezen.
    Eigenlijk ben ik wel een tikkeltje jaloers op jullie, wat mooi wat jullie allemaal zien en meemaken!!
    Geniet heerlijk verder, groetjes van Ineke