Sightseeing op het zuidereiland - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu Sightseeing op het zuidereiland - Reisverslag uit Reefton, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu

Sightseeing op het zuidereiland

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Cora

20 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Reefton

Hello!

Weer even een verslag van de afgelopen 2 dagen.

We begonnen de dag met een ritje naar een zeehonden kolonie die zich gevestigd hebben net buiten de stad. Echt heel schattig om te zien! Super veel kleintjes die aan het oefenen waren met zwemmen, of hun moeder/vader aan het irriteren waren. Ik kon er uren naar kijken, maar dat ging helaas niet.
Het volgende punt op ons programma waren de zogenaamde 'pancake rocks'. Rotsen die zo uitgesleten zijn dat het lijkt alsof ze als een stapel pannenkoeken op elkaar liggen. Heel bijzonder om te zien!
Vervolgens hebben we in de nabijgelegen tavern een battered hot dog gegeten, een hotdog met een soort kipnugget jasje. Lekker, maar wel redelijk vet. De eigenaar van de tent bleek half Nederlands te zijn, dus we moesten oppassen met wat we zeiden!
We hebben ze lokale bezoekers nog een lesje Nederlands gegeven. Iedereen was heel erg geïnteresseerd in het woord doei, dus toen we weg gingen was iedereen dat aan het roepen. Best grappig!
We zijn daarna doorgereden naar Hokitika, waar we de nacht door hebben gebracht. Toen we daar waren hebben we nog een rondje gelopen door het dorp, een paar winkels bekeken en ik heb nog een prachtig beeldje gekocht bij een glasblazerij.

De volgende ochtend gingen we naar de Jade fabriek in het dorp. Daar konden we het hele proces zien dat de Nieuw Zeelandse Jade ( hele mooie groene edelsteen) doormaakt vanuit de rivier tot een bedeltje in de winkels. Daarna zijn we even snel naar de apotheek gegaan, want mama was helaas behoorlijk gebeten door zandvliegen en ze heeft nauwelijks kunnen slapen door de jeuk. Hopen dat het helpt!!

Vanuit Hokitika zijn we doorgereden naar Shanty town, een nagebouwd dorpje uit de oude goldmining tijd. Daar hebben we een ritje gemaakt met een ouderwetse stoomtrein. Ook hebben we gold panning gedaan (kom niet op de Nederlandse betekenis) maar het was het zeven van steentjes in water totdat het goud overbleef. We hebben een heel klein beetje goud over gehouden om mee te nemen!
Ze hadden echt alles nagemaakt, van een ouderwetse saloon tot een ziekenhuis, alles wat je in een dorp/stad zou kunnen vinden.
Nadat we daar een tijd hebben rondgekeken zijn we doorgereden naar onze volgende verblijfplaats, Reefton. Een klein dorpje waar niet veel te beleven valt, maar we hebben een gigantisch huis voor de prijs van een klein motelletje, dus helemaal prima!

Vanavond rustig aan doen, net een klein rondje gelopen rond het dorp en pasta gegeten. Nu lekker bankhangen, boekje lezen en vooral vroeg naar bed. Best vermoeiend dat reizen, maar we hebben het er zeker voor over!!