Hanmer Springs, Rangiora en walvissen kijken - Reisverslag uit Rangiora, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu Hanmer Springs, Rangiora en walvissen kijken - Reisverslag uit Rangiora, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu

Hanmer Springs, Rangiora en walvissen kijken

Door: Cora

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Cora

23 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Rangiora

Na een heerlijk nachtje slapen in Reefton zijn we vertrokken richting Hanmer Springs. Omdat dat niet al te ver rijden was en onze overnachting al geboekt, zouden we nog 'even' naar Maruia Falls rijden, een klein stukje om. Nou dat kleine stukje bleek een heel stuk! Na elke bocht dacht Adrienne: nu zijn we er vast bijna, maar met behulp van de navigatie op onze nz telefoon en de map van Nieuw Zeeland, bleek dat uiteindelijk een uur heen en een uur terug :) Adrienne heeft als boetedoening ons op een lunch getrakteerd. Uiteindelijk waren we rond 3 uur in Hanmer Springs en na onze koffers in het youth hostel te hebben gebracht zijn we naar de baden vertrokken. We hebben een kaart voor 2 dagen gekocht zodat we de andere dag nog een keer konden gaan. En het was heerlijk! Verschillende baden variërend in temperatuur van 28 (normaal zwembad) tot 42 graden; thermal Pools en Aquatherapy Pools (daar mochten alleen volwassenen in :) ) Heerlijk dobberen, hier en daar een bubbeltje of een flinke whirlpool waar je je vast moest houden aan de leuning! Rond 6 uur waren we uitgebubbeld en zijn we een eetplek gaan zoeken. Omdat het de trouwdag was van Hans en Adrienne zijn we uit eten gegaan en hebben heerlijke pizza gegeten. Redelijk geslapen (warm..) en 's ochtends nog een rondje baden. Rond 1 uur hadden we er wel genoeg van en na ons weer aangekleed te hebben, hebben we bij de auto op het grasveld geluncht en zijn we op weg gegaan naar Rangiora, waar Hans en Adrienne wonen.
Het was niet lang rijden dus rond 3 uur waren we 'thuis'. Na een rondleiding door het huis en een kopje thee, zijn we naar het centrum gereden naar de plaatselijke fotozaak, om te kijken of er nog wel foto's op het geheugenkaartje stonden (camera gaf geheugenkaart fout..). Gelukkig kon het kaartje nog gelezen worden en een nieuw gekocht kaartje werkte gewoon. Pffff.
Vandaag stond de walvistocht op het programma. Vanmorgen eerst rond 7 uur gebeld of de tocht zou doorgaan, toen om 9 uur (weer was niet al te best, veel wind) en toch vertrokken. Om 12 u waren we ter plaatse, ingecheckt en gaan lunchen. Toen kwam een mede-reiziger vertellen dat de vaart was afgelast...dus weer terug en overgeboekt naar de andere morgen om 7.45 u. Moesten we op zoek naar een overnachtingsadres. Nog even koffie gedronken in het café en toen bleek dat de vaart van 13.15 wel zou doorgaan (met de waarschuwing: hoge kans op zeeziekte), dus maar weer gaan informeren en we mochten op de wachtlijst en konden uiteindelijk toch mee! Het was inderdaad een behoorlijk wilde zee, maar we hadden voor alle zekerheid pilletjes ingenomen en hadden nergens last van! En een walvis gezien! En een hele school dolfijnen en zeehonden! Al met al een geslaagde tocht en we konden toch nog terug naar huis, waar Hans het diner had bereid.
Morgen niets op de planning behalve uitslapen (!) en wassen.
Groetjes en tot de volgende keer.