Twizel, Mount Cook en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu Twizel, Mount Cook en Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu

Twizel, Mount Cook en Queenstown

Door: Cora

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Cora

30 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Onze laatste week ... waarin we het zuidelijk gedeelte van het Zuidereiland gaan bekijken. Dus maandagmorgen, nadat kat Rum weer naar zijn vakantieadres was gebracht, vertrokken we richting Twizel. Onderweg gestopt in Geraldine voor koffie en daarna door naar Lake Tekapo. Prachtig!!! Het meer is echt zo blauw als op de kaarten en foto's. Alleen jammer dat de lupines zijn uitgebloeid. Eerst geluncht aan de kant van het meer en daarna het kleinste kerkje van NZ bezocht, The Church of The good shepard. Vervolgens langs Lake Pukaki, weer een heel andere kleur. Toen eerst ons overnachtingsadres gezocht, een motel, maar bleek een vrijstaand huisje te zijn met de slaapkamers beneden en het woongedeelte boven. geweldig voor de prijs die we betaalden. Na het uitladen zijn we eerst naar Lake Ohau gereden, waar Hans en Adrienne al 35 jaar kamperend hun vakantie doorbrengen. Ook weer heel mooi en leuk om de plekjes te herkennen. Weer terug in ons huisje hebben we als diner de restanten van Sally's overvloedige lunch gegeten, dus dat was makkelijk! De volgende dag op pad voor onze wandeling door de Hooker Valley naar een gletsjermeer met uitzicht op Mount Cook. Temperatuur viel mee (we hadden mutsen, truien en handschoenen bij ons) maar helaas wel een constante druilregen :( . Wel een mooie wandeling met 3 hangbruggen, alleen vonden we het meer zelf wat tegenvallen. Na 3 uur waren we terug op de parkeerplaats en zijn toen eerst maar eens een kop koffie gaan drinken om weer wat op te drogen. Daarna een wat kortere wandeling naar The Blue lakes ( die helaas een soort groenig waren en niet echt bijzonder) en naar de top van een bergrug voor een uitzicht op De Tasman glacier en een ander gletsjermeer, dat wel prachtig was! Daarna boodschappen doen en ' s avonds heeft Anneke spaghetti carbonara gemaakt.
Na weer een nachtje heerlijk slapen de volgende dag weer inpakken en op pad richting Queenstown. In Tarras weer een koffiebreak en daarna naar Wanaka. Gelegen een een prachtig meer, daar even rondgelopen, als lunch een heerlijk ijsje gegeten en toen door naar Queenstown. Onze hostel is hier helaas was minder, een kleine kamer met 2 persoonsbed en op de vide ook een 2 persoonsbed (onder een schuin dak, dus oppassen met gaan zitten). Dus eerst Queenstown maar eens in, wat rondkijken, winkelen en daarna eten bij een Mexicaans restaurant. Nu het verslag maken in de gezamenlijke zit/eetruimte (moesten helaas WiFi kopen) maar morgen hebben we ook geen WiFi dus dan nu maar een keertje kopen.
Morgen moeten we vroeg op voor onze flight-cruise-flight naar Milford Sound!! Ben benieuwd!!!

• 30 Maart 2016 - 10:33

W.E.Wentzel:

Hallo allemaal, Weer een leuk verslag gelezen. Ik denk dat Cora mijn WhatsApp niet heeft ontvangen.Ik had geschreven dat 9ik Twizel ook heeft gezien via google eart. Heel mooi wat jullie allemaal ondervinden en beleven. groeten Pa,opa , oom.