Het laatste deel van de reis : ( - Reisverslag uit Rangiora, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu Het laatste deel van de reis : ( - Reisverslag uit Rangiora, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu

Het laatste deel van de reis : (

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Cora

03 April 2016 | Nieuw Zeeland, Rangiora

En weer een nieuw verslag, en waarschijnlijk ook ons laatste verslag(jammer genoeg).
Maar goed, eerst maar eens vertellen wat we de afgelopen dagen beleefd hebben.

De donderdag begon met een teleurstelling. We stonden om 7 uur 's ochtends klaar voor het hostel om opgehaald te worden voor onze vluchten en cruise over de Milford Sound, toen we gebeld werden dat het festijn niet door ging vanwege de slechte weersvoorspelling.... Balen!!! Helaas ook geen mogelijkheid tot omboeken, want de volgende dag zou het weer alleen maar slechter worden. Dus toen maar rustig gaan ontbijten en bedenken wat we dan zouden gaan doen.
We bedachten dat we nog helemaal geen Kiwi in het echt hadden gezien, dus we zijn naar het Kiwi Birdlife Park gegaan dat vlakbij het hostel lag. Hier hebben we verschillende inheemse vogels gezien(Weka, Tui, Kea), een Tuatara( een soort Hagedis maar dan groter) en uiteraard de Kiwi! Het zijn nachtdieren dus we konden ze alleen zien in een donkere kamer met kleine rode lampjes. Dus je zag met name de contouren en de manier van doen, maar helaas niet de kleur.
Hier hebben we een tijdje rondgebracht en vervolgens zijn we richting het centrum gelopen, waar we rondgekeken hebben. We wilden toch eigenlijk nog wel varen ergens deze vakantie, dus besloten we om een rondvaart te doen met een oud stoomschip, The Earnslaw. Leuk om te doen en het meer was prachtig!
Na de rondvaart zijn we in de auto gestapt richting Cromwell, onze volgende verblijfplaats. Onderweg zijn we nog even gestopt in een oud dorpje genaamd Arrowtown. Hele mooie ouderwetse indrukken, maar toch met een moderne twist voor de toeristen.

Op vrijdag hadden we een aardige reis voor de boeg. Vanaf Cromwell reden we richting de oostkust. Onze eindbestemming was het plaatsje Moeraki, een klein vissersplaatsje. Op de weg daar heen hebben we koffie gedronken in een Hotel waar de legende bestond dat er een geest leefde. We hebben hem gelukkig niet gezien!
De volgende stop was Palmerston waar we op het enige zonnige moment van de dag een Pie hebben gegeten. Het beroemde voedsel van dat dorpje. Mama had Steak and Cheese, ik zat zelf nog vol van het stuk carrot cake wat ik bij de koffie had.
Na de Pie zijn we doorgereden naar Moeraki, hebben we alle spullen bij het motel gedropt en zijn we doorgegaan naar de Moeraki Boulders. Een groep rotsen die verspreid lagen over het strand. Volledig egaal rond en sommige hadden een soort schildpadden patroon. Heel bijzonder!
Daarna zijn we naar de vuurtoren gereden waar ze een soort opvang hadden voor gewonde Pinguïns. We hebben er een paar gezien!! Helaas wel van een aardige afstand, maar goed genoeg om ze op de foto te kunnen zetten. Ook waren er heel veel zeehonden die daar op de rotsen lagen te slapen.
Daarna zijn we naar het motel gegaan, heeft mama een variatie gemaakt op Nasi en zijn we redelijk op tijd gaan slapen, moe van de lange reis.

Op zaterdag besloten we dat we het zitten in de auto wel een beetje gehad hadden, dus zijn we langzaamaan terug gereden richting Rangiora. Allereerst zijn we gestopt in Oamaru. Een stad gebouwd in Victoriaanse stijl, alle gebouwen gemaakt uit kalksteen. Gaaf om die grote gebouwen te zien. We zijn een aantal straten in gelopen, hebben nog een bakkerij gezien, gerund door een Nederlandse man. Hij verkocht gevulde koeken!
Ze hadden er allerlei ouderwetse winkeltjes met prullen en oud speelgoed, ouderwets snoep en veel collectors items.
Vanuit daar zijn we doorgereden naar Timaru waar we langs de huizen zijn gereden waar Hans en Adrienne hebben gewoond, leuk om dat stukje geschiedenis te zien!
Vanaf Timaru zijn we doorgereden naar huis.

Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. Beetje uitgeslapen, wasje gedraaid, in de zon gezeten en een begin gemaakt met het inpakken van onze koffers.

Morgen onze laatste dag hier. We weten nog niet precies wat we gaan doen, misschien nog even aan de kust kijken als het weer lekker is.
En dan dinsdag weer huiswaarts. We vliegen om 4 uur 's middags dus we kunnen rustig aan richting het vliegveld.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om de verslagen te lezen. Wij zelf vonden het fijn om alles op te schrijven. Een handig geheugensteuntje!
We gaan proberen om nog een aantal foto's te plaatsen, maar we weten nog niet of dat een succesvolle missie gaat worden!

Wie weet tot een volgend verslag en voor nu bedankt voor het lezen!!!