Wellington en de reis er naartoe - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu Wellington en de reis er naartoe - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu

Wellington en de reis er naartoe

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Cora

16 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hallo!!

Hier ons verslag van de reis naar en onze paar dagen in Wellington. We hebben allereerst lekker uitgeslapen. De eerste keer dat we geen wekker hadden gezet. Helaas maakte dat voor mij niet echt uit want ik was toch om half 8 wakker, maar dat zij zo.
Na rustig te hebben ontbeten en de spullen in de auto te hebben gezet, gingen we op pad. Op weg naar Wellington wat ongeveer 5 uur zou duren. Nou, dat was niet gelogen, het was een behoorlijke rit en naarmate we dichterbij kwamen werd het ook een stuk drukker op de weg. Eenmaal aangekomen in Wellington hadden we nog geen bevestiging gehad van de b&b waar we wilden blijven, dus zijn we doorgereden naar het uiterste puntje van Wellington, de wijk Seatoun. Daar hebben we een wandeling gemaakt langs het strand naar een uitzichtpunt waar je kon kijken naar de ferry's die van en naar het Zuidereiland gingen en als je goed keek, kon je zelfs de eerste bergen van het Zuidereiland zien. Was mooi, maar het waaide behoorlijk! Op de weg terug naar de auto kregen we een mailtje dat we niet in de b&b terecht konden helaas, dus maar weer op zoek naar een Burger King voor de WiFi! : )
Al vrij snel vonden we een nieuw en leuk adresje waar we een verzoek naar hebben gestuurd. Deze mevrouw belde ons binnen 10 minuten en we waren van harte welkom.

Onze b&b zat op de 10e verdieping van een flat, midden in het centrum en had een ruime slaapkamer, gigantische badkamer en we konden zelfs gebruik maken van het zwembad en de gym, luxe! Na ons te hebben geïnstalleerd te hebben zijn we lekker op tijd gaan slapen.

De volgende dag was onze eerste dag in Wellington en die stond aardig volgepland. Allereerst wilden we naar The Weta Cave, een grote werkplaats waar ze allerlei decorstukken en rekwisieten voor verschillende films hebben gemaakt, waaronder uiteraard de lord of The Rings films en de Thunderbirds. Hier hebben we een kijkje gekregen achter de schermen bij de filmindustrie, wat heel gaaf was.
Na de rondleidingen zijn we naar het uitzichtpunt op Mount Victoria gereden, waar je heel mooi kon uitkijken over de stad met alle verschillende wijken. Na een aantal foto's te hebben gemaakt, zijn we teruggereden naar het centrum om de auto in te leveren. Dat ging allemaal soepeltjes en vervolgens zijn we door het centrum richting de 'cable car' gelopen, die richting de Botanical Gardens ging. Best een leuk ritje door verlichte tunnels, maar het ging te snel om echt van het uitzicht te kunnen genieten. Eenmaal boven hebben we een rondje gelopen door de tuinen. Eerlijk is eerlijk, voor je rust moet je daar niet heen. In de bomen zitten duizenden krekels, die een lawaai maakten van jewelste. Niet normaal gewoon, maar het was wel een leuk park om doorheen te lopen. Terug bij de cable car gingen we terug naar beneden en hij stopte vlak naast de ingang van onze b&b, dus dat was ideaal.

We zijn die avond nog gaan eten bij een Italiaans restaurant aan het water, dus prachtig uitzicht, waar we heerlijk hebben gegeten. Helaas was het aardig afgekoeld en toen we terugliepen naar 'huis' begon het zelfs een beetje te spetteren.

Dag 2 in Wellington stond het Te Papa museum op de planning. Wat een gigantisch museum zeg! 5 verdiepingen met allerlei verschillende thema's. Uiteraard de geschiedenis van de Maori, maar ook over verschillende oorlogen en over de migrantenstromen. Kortom, veel te veel te zien in een dag. Op de terugweg zijn we nog even langs de supermarkt gelopen om wat te eten voor 's avonds te halen, we hadden geen zin om weer uit eten te gaan. Het zijn burritos geworden! Na het eten zijn we even een paar baantjes gaan trekken in het zwembad, lekker!

Nu zitten we lekker op de bank te typen en een beetje te lezen. Zo nog even de koffers inpakken om morgenvroeg weer op pad te gaan. Op naar het volgende avontuur, het Zuidereiland!!

Tot de volgende keer!!

• 17 Maart 2016 - 03:21

Bianca Kruit :

Hoihoi,
    Heel erg leuk om mee te lezen wat jullie allemaal mee maken en ervaren!!
    Grappig om te lezen hoe jullie dingen nog "even" regelen...
    Heel veel plezier nog en blijf vooral schrijven!!!