Reis naar het Zuidereiland en dag 1 - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu Reis naar het Zuidereiland en dag 1 - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Anneke en Cora Hoving - WaarBenJij.nu

Reis naar het Zuidereiland en dag 1

Door: Cora

Blijf op de hoogte en volg Anneke en Cora

18 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Westport

And we're back again. Inmiddels op het Zuidereiland. Gistermorgen (donderdag) heeft Liz, onze b&b gastvrouw, ons naar de ferryterminal gebracht, waar we uiterlijk 8.15 moesten inchecken. Om even over 9 uur vertrok de boot en na een rustige overtocht kwamen we om 12.30 aan in Picton op het Zuidereiland. Daar stonden Hans en Adrienne ons op te wachten! Na de koffers naar de auto te hebben gebracht, gingen we nog even lunchen en het plan voor de rest van de dag bespreken. Hierna vertrokken we richting Blenheim waar een motel was geboekt. Een kamer met een groot bed en een kamer met 2 aparte bedden, dus die was voor ons. Na de spullen uitpakken, zijn we het dorp rondgewandeld, hebben wat inkopen gedaan en zijn gaan eten bij de plaatselijke Chinees, Bamboo Garden. Heerlijk gegeten en wat over was konden we meenemen in een doggybag. 's Avonds hebben we onze plannen voor de rest van de weken besproken, wat wij graag wilden zien, wat Hans en Adrienne al hadden bedacht etc.

We besloten de volgende dag naar St. Arnaud te rijden en hebben gelijk een motel geboekt. Maar de reis erheen (ondanks fotomomenten etc) bleek sneller te gaan dan verwacht dus besloten we het motel af te zeggen en door te rijden naar Westport aan de westkust. We zijn gestopt bij Lake Rotoiti, waar we een wandeling hebben gemaakt en geluncht bij een picknicktafel. We moesten ons wel insmeren want er zijn hier hele irritante zandvliegen! In Murchinson, een klein dorpje, hebben we een heerlijk ijsje gegeten (je krijgt hier grote bollen!). Weer onderweg kwamen we een 'attractie' tegen met een hangbrug over een rivier en een rondwandeling over het schiereiland. Uiteindelijk waren we rond 4 uur in Westport en moesten we een motel zoeken; dat was nog niet zo eenvoudig, want er is een of andere motor-conventie aan de gang, maar we vonden toch weer een motel , ongeveer zelfde indeling als gisteren.
Adrienne is nu de maaltijd aan het koken (met wat we 's ochtends hebben gekocht) en dan misschien vanavond nog even richting strand.
Tot de volgende keer maar weer!